HIIT

HIIT (High intensity interval training) is een workout van 30 minuten met een interval karakter.
De hoge intensiteit intervallen zorgen ervoor dat je metabolisme maximaal verhoogd wordt
en de lage intensiteit intervallen geven je de kans om te herstellen en op adem te komen.

Een korte opsomming van de voordelen van HIIT:

        • Duurt niet langer dan een half uur (incl. warming-up en cooling down!!)
        • Je verbrandt vet op hoog niveau.
        • Beginner of gevorderd: het kan voor elk niveau (Het gaat om ‘maximaal gas geven’ en iedereen gaat op zoek naar zijn/haar EIGEN maximum).
        • Je vetverbranding gaat door, nog lang nadat je de sportschool hebt verlaten.
        • Na de workout voel je je een paar tellen verslagen maar daarna onoverwinnelijk!

HIIT = vet verbranden

Dit is geen theorie, dit is een feit! En dat in maar een half uurtje? Jazeker!
In dit half uur zitten zelfs nog een warming up en cooling down, dus je bent maar ongeveer 20 minuutjes echt aan het trainen.
Dit lijkt misschien belachelijk kort, maar als je HIIT naar behoren uitvoert, ben je na die korte tijdsspanne doodop!
Onderzoek toont aan dat 10 tot 20 minuten HIIT beter is dan 45 minuten hardlopen, fietsen of op de crosstrainer.
High Intensity Interval Training (HIIT) is dus niet alleen zeer effectief, maar kost bovendien ook verbazingwekkend weinig tijd.

HIIT maakt je niet alleen slanker, het verbetert ook je uithoudingsvermogen.
De workout vergroot namelijk de maximale hoeveelheid zuurstof dat wordt getransporteerd naar je spieren bij lichamelijke inspanning.
Je Vo2-max (de graadmeter voor snelheid, kracht en uithoudingsvermogen) zal na een paar weken intensieve workouts met 6{7526ea6f19cc706abd3f6aef30fb76ccf64880a58fe4b0ba83af9febd6685b79} meer kunnen toenemen dan bij standaard cardiotrainingen.

Met HIIT blijft je spiermassa behouden.
Het voordeel van een anaerobe training zoals HIIT is dat korte periode van lage en hoge intensiteit met elkaar worden afgewisseld.
Hierdoor worden je spieren aan het werk gezet en blijft je spiermassa behouden.
Je wordt dus wel slanker, maar hoeft je geen zorgen te maken dat je bijvoorbeeld opeens geen billen meer overhoudt.

Dus waar wacht je nog op? Kom snel een keertje mee doen!!